Wiadomość od firmy Konica Minolta

Środki kontroli wpływu pandemii koronawirusa na dostępność produktów i usług

Langenhagen, Niemcy, 16 marca 2020 r.


Szanowny Kliencie,

Jako zaufany partner biznesowy chcielibyśmy poinformować, jak sytuacja pandemii koronawirusa może wpłynąć na nasze możliwości dostawy produktów i usług w najbliższym czasie.


Stopniowo wznawiane są prace w naszych centrach produkcji i magazynach na terenie Chin. Dochodzą one do stabilnego poziomu, by jak najlepiej radzić sobie z opóźnieniami powstałymi wskutek czasowego zamknięcia placówek oraz za sprawą innych czynników (takich jak utrudnienia współpracy z dostawcami). Placówki Konica Minolta Group znajdujące się poza Chinami pozwolą nam i naszym europejskim magazynom realizować potrzeby naszych klientów w najbliższej przyszłości. Nie możemy jednak wykluczyć dalszych opóźnień i braków magazynowych (w zależności od produktu i/lub usługi), mimo że pracujemy z pełnym zaangażowaniem, by obecna sytuacja w jak najmniejszym stopniu wpływała na Państwa sytuację biznesową. W nadchodzących tygodniach wszelkie działania i daty realizacji usług mogą ulec zmianie ze względu na ograniczenie sił przerobowych działów zaopatrzenia i logistyki. Musimy także brać pod uwagę możliwe utrudnienia transportu i dostaw usług, spowodowane dynamicznym rozwojem sytuacji w związku z działaniami prewencyjnymi i rozprzestrzenianiem się koronawirusa.

Dlatego wprowadzamy stałe zmiany w naszej polityce dostaw i szeregowania zleceń. Postaramy się w jak największym stopniu korzystać z zaopatrzenia magazynowego firmy Konica Minolta na polu globalnym. Aby dowiedzieć się więcej o sytuacji Państwa zamówienia, prosimy o kontakt z lokalnym przedstawicielem firmy Konica Minolta, który odpowie na konkretne pytania dotyczące Państwa sytuacji.

Dostępność usług Konica Minolta jest w dużej mierze uzależniona od naszych pracowników. W tej chwili ponad 2500 inżynierów firmy Konica Minolta pracuje w 35 krajach Europy. Nasi specjaliści dbają o prawidłowe działanie produktów i wykonywanie zleceń oraz niezbędnych usług. Ponieważ jednak nasi pracownicy są zmuszeni przemieszczać się z miejsca na miejsce, ryzykują zdrowiem własnym oraz naszych Klientów. Dlatego też wprowadzamy zmiany do naszego modelu wsparcia technicznego, by umożliwić jak najdalej idący system rozwiązań pomocy zdalnej. Większość produktów Konica Minolta to technologie działające w Internecie Rzeczy (IOT), platformy w chmurze i aplikacje pozwalające na połączenie zdalne. Dzięki temu będziemy wstanie przyłączyć Państwa urządzenia do naszych systemów backend. Dzięki temu będziemy mogli zdalnie realizować usługi dla produktów Konica Minolta. Wszelkie usterki i incydenty będzie można zatem naprawiać zdalnie, bez konieczności fizycznego kontaktu. Nasi pracownicy odwiedzą Państwa tylko jeśli zaistnieje potrzeba naprawy łączności urządzenia lub wymiany części mechanicznych.

Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi pracownikami i na bieżąco informujemy ich o wszelkich zmianach sytuacji. Zachęcamy również wszystkich pracowników Konica Minolta do uważnej obserwacji swojego stanu zdrowia i podejmowania odpowiednich środków ostrożności, by zminimalizować ryzyko infekcji (zwiększona dbałość o higienę, unikanie zgromadzeń, wideokonferencje zamiast spotkań, a w miarę możliwości też praca zdalna z domu). Podróż do lub z regionów wysokiego ryzyka jest zabroniona. W sytuacji zarażenia pracownika działamy zgodnie z wymogami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia, by zapobiegać rozprzestrzenianiu się infekcji (kwarantanna). Obowiązki osoby zarażonej przejmują inni wyszkoleni pracownicy, tak jak odbywa się to w przypadku zwykłych urlopów i zwolnień chorobowych, by sytuacja w jak najmniejszym stopniu wpływała na pracę naszych Klientów.

Powołaliśmy również specjalny zespół, uważnie monitorujący sytuację w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i zmianami w Chinach, Europie i innych częściach świata, by zapewnić dostępność naszych systemów i usług w przyszłości. Firma Konica Minolta przygotowała również globalny plan ciągłości działań, oparty m.in. na regularnym monitorowaniu magazynów i fabryk oraz tworzeniu bazy alternatywnych dostawców, by zapewnić sprawność całego łańcucha naszych usług.

O każdej zmianie sytuacji będziemy informować Państwa na bieżąco. W sprawach odnoszących się do indywidualnych sytuacji prosimy o kontakt z lokalnym przedstawicielem firmy Konica Minolta.