Wpływ pożaru w fabryce w Japonii na dostawy materiałów do urządzeń produkcyjnych Konica Minolta

| 13 maja 2022

KOMUNIKAT KONICA MINOLTA BUSINESS SOLUTIONS POLSKA

W ostatnim czasie przekazaliśmy Państwu kilka informacji na temat dostępności produktów Konica Minolta. Pragniemy podsumować ostatnie wydarzenia i podzielić się z Państwem planami na najbliższe miesiące.



Sytuacja na świecie nadal ma duży wpływ na dostawy produktów. Restrykcje związane z pandemią COVID-19 w Chinach oraz skutki wojny w Ukrainie wydłużają czas realizacji zamówień i zwiększają koszty w niemal każdej branży.

 

Jesteśmy w stanie pokryć zapotrzebowanie na tonery, choć nadal mamy zaległości w dostawach niektórych tonerów czarno-białych. W październiku spodziewamy się poprawy sytuacji

Obie nasze japońskie fabryki w Tatsuno i Kofu w pełni wznowiły produkcję. Od tego czasu nieustannie pracujemy, aby zrealizować bieżące zamówienia w możliwie najszybszym czasie i zwiększyć zapasy. Dostawy tonerów do naszej fabryki w Europie zostały wznowione w październiku (zakład Kofu) i listopadzie (zakład Tatsuno) 2021 r.

Posiadamy tonery do większości urządzeń biurowych A3 i A4. Jednak mimo dołożonych starań, jesteśmy zmuszeni poinformować, że mamy zaległości w dostawach tonerów czarno-białych dla niektórych modeli urządzeń bizhub (C3350i/C4050i/C3320i oraz C250i/C300i/C360i, C750i). Przewidujemy, że w drugiej połowie roku uda nam się uzupełnić braki i dostosować poziom produkcji do potrzeb rynku.
 

W celu uzyskania szczegółowych informacji lub w przypadku pytań prosimy o informację na adres e-mail: serwis@konicaminolta.pl

 

Niedobory tonerów do naszych urządzeń uzupełniamy dzięki ciągłym dostawom z naszych zakładów oraz zakupom od dostawców zewnętrznych. Według naszych szacunków wyeliminujemy braki do końca tego kwartału. W wyniku różnych działań na poziomie lokalnym i centralnym udało nam się je zredukować już o połowę.

 

Przyspieszymy proces napełniania tonerów

Nasza rozlewnia tonerów we Francji (BSF) nadal pracuje pełną parą, a od końca kwietnia działa nowa linia produkcyjna. W celu przyśpieszenia procesu produkcji, udało nam się – w porozumieniu z ze związkami zawodowymi we Francji – wprowadzić dodatkową zmianę w weekendy.  Wszystkie te środki umożliwiają BSF pracę przez 21,5 godzin dziennie w ciągu tygodnia.


Usprawniamy również proces napełniana i dystrybucji tonerów tak, aby były one dostępne zgodnie z lokalnymi potrzebami.

Kolejnym działaniem, które podejmiemy w celu poprawy dostępności naszych produktów, będzie renowacja linii produkcyjnych w Kofu i Tatsuno. Doprowadzi to do zwiększenia produkcji tonerów o 40 ton miesięcznie (YMC-toner) i 130 ton miesięcznie (K-toner), co stanowi wzrost o 15-20%. Będziemy starannie uzgadniać harmonogram tego przedsięwzięcia, aby móc zapewnać stałe dostawy i gromadzić zapasy.
Blokady w południowych i wschodnich Chinach wydłużają czas dostaw sprzętu. 

 

Sytuacja na świecie nadal będzie mieć duży wpływ na dostawy sprzętu w nadchodzących tygodniach. Zwiększyliśmy jednak dostępność niektórych produktów

W kwietniu wstrzymane zostały wszystkie dostawy morskie i lotnicze z Chin Wschodnich, co przyniesie konsekwencje w ciągu najbliższych miesięcy. Wznowienie produkcji w Szanghaju może nastąpić w maju, natomiast zakłady w Malezji i Donguang działają już w pełni. Mogą być jednak narażone na zamknięcie z powodu blokady i przez problemy z dostawą komponentów. - należy jednak pamiętać, że są to tylko przypuszczenia, ponieważ wznowienie działalności zależy wyłącznie od decyzji władz chińskich i ich postępowania w związku z kryzysem związanym z COVID-19.

Dobrą wiadomością natomiast jest duża dostępność czarno-białych urządzeń do druku biurowego, a także wielu urządzeń Professional Printing, zarówno kolorowych, jak czarno-białych.
W przypadku kolorowych urządzeń biurowych A3 i A4 niestety nadal mamy niedobory. 

W ramach środków zaradczych planujemy przyspieszenie produkcji w dotkniętych problemami zakładach (gdy tylko będą mogły zostać ponownie otwarte). Staramy się również jak najszybciej potwierdzić dostawy drogą lotniczą. Na tym etapie nie możemy przewidzieć rozwoju sytuacji, ale będziemy informować o postępach na bieżąco.

Naszych Klientów i Partnerów Biznesowych przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikające z wydarzeń o globalnym charakterze. Jednocześnie zapewniamy, że robimy wszystko co w naszej mocy, by zminimalizować odczuwalne skutki kryzysu i liczymy na to, że sytuacja w najbliższych miesiącach znacznie się poprawi, o czym będziemy Państwa informować na bieżąco.


Komunikat Konica Minolta - wersja PDF



Z poważaniem
Zespół Konica Minolta