Koronawirus – pytania i odpowiedzi

| 20. mar 2020

Koronawirus – pytania i odpowiedzi




1. Czy istnieją inne sposoby zarażania wirusem niż bezpośredni kontakt? / Czy wirus może się przenosić na urządzeniach wielofunkcyjnych? / Czy dezynfekujecie wszystkie urządzenia przed dostawą?

Według informacji przekazanych przez WHO, koronawirusy mogą utrzymywać się na powierzchniach od kilku godzin do kilku dni. Wpływa na to jednak wiele czynników, takich jak rodzaj powierzchni i warunki pogodowe. Badanie opublikowane niedawno w czasopiśmie naukowym „Journal of Hospital Infection” poddało analizie czas życia innych koronawirusów przenoszonych na ludzi, znalezionych na różnych powierzchniach. Koronawirus SARS w temperaturze 20 stopni Celsjusza przeżywa dwa dni na stalowych powierzchniach, cztery na drewnie i szkle, a pięć na metalu, plastiku i ceramice.
Niemiecki Federalny Instytut Oceny Ryzyka potwierdza, że nie istnieją „żadne znane raporty dotyczące zarażania innymi koronawirusami w wyniku kontaktu z żywnością lub suchymi powierzchniami. Zgodnie z obecnym stanem wiedzy, biorąc pod uwagę odnotowane dotąd sposoby transmisji wirusa i jego względnie niską stabilność środowiskową jest mało prawdopodobne, żeby importowane towary, takie jak żywność i dobra konsumenckie (np. zabawki, narzędzia, komputery, odzież czy buty) stanowiły nośniki nowego typu koronawirusa. Ten wniosek utrzymuje się po najnowszej publikacji na temat żywotności znanych nam koronawirusów, autorstwa naukowców z Uniwersytetów w Greifswaldzie i Bochum” .
Nasze produkty (z których większość jest produkowana w Chinach) znajdują się na statku przez co najmniej 4 tygodnie przed dotarciem do Europy. W przypadku produktów przewożonych drogą lotniczą transport zajmuje co najmniej 3 dni. W świetle wymienionych powyżej przedziałów żywotności wirusów nie uważamy przeprowadzania dezynfekcji produktów przed dostawą za konieczność.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2. Jak należy prawidłowo dezynfekować panel drukarki wielofunkcyjnej?

Ponieważ nasze urządzenia są wyposażone w ekran dotykowy i klawiaturę, kontakt z nimi wiąże się z potencjalnym ryzykiem przenoszenia zarazków, ponieważ urządzeń dotyka w krótkim czasie wiele osób wewnątrz firmy. Zalecamy dezynfekowanie ekranu i/lub klawiatury urządzenia wielofunkcyjnego dowolnym komercyjnym środkiem do dezynfekcji na bazie etanolu kilka razy dziennie. Warto również wyznaczyć pracownikom wyższe wymogi dotyczące standardów higieny, m.in. częstsze mycie rąk wodą z mydłem lub środkiem antybakteryjnym na bazie alkoholu (zalecamy środki z 70% lub 50% izopropanolu i mieszanki etanolu z wodą), lub mieszanką izopropanolu z wodą utlenioną i glicerolem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3. Jakie środki ostrożności wdrażacie dla pracowników obsługi, którzy mają regularny kontakt z klientami?

Ponieważ nasi pracownicy przemieszczają się od klienta do klienta, nasz model świadczenia usług w obecnym kształcie stanowi potencjalne ryzyko dla naszych klientów i pracowników. Zamierzamy więc wprowadzić zmiany do naszego sposobu pracy, by w maksymalnym stopniu umożliwić świadczenie usług zdalnie. Ponieważ większość produktów Konica Minolta to technologie działające w Internecie Rzeczy (IOT), platformy w chmurze i aplikacje pozwalające na połączenie zdalne. Dzięki temu będziemy w stanie przyłączyć Państwa urządzenia do naszych systemów backend i realizować usługi dla produktów Konica Minolta w trybie zdalnym. Wszelkie usterki i incydenty będzie można zatem naprawiać bez konieczności fizycznego kontaktu. Nasi pracownicy odwiedzą Państwa tylko jeśli zaistnieje potrzeba naprawy łączności urządzenia lub wymiany części mechanicznych.
Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi pracownikami i na bieżąco informujemy ich o wszelkich zmianach sytuacji. Zachęcamy również wszystkich pracowników Konica Minolta do uważnej obserwacji swojego stanu zdrowia i podejmowania odpowiednich środków ostrożności, by zminimalizować ryzyko infekcji (zwiększona dbałość o higienę, unikanie zgromadzeń, wideokonferencje zamiast spotkań, a w miarę możliwości też praca zdalna z domu). Podróż do lub z regionów wysokiego ryzyka jest zabroniona. W sytuacji zarażenia pracownika działamy zgodnie z wymogami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia, by zapobiegać rozprzestrzenianiu się infekcji (kwarantanna). Obowiązki osoby zarażonej przejmują inni wyszkoleni pracownicy, tak jak odbywa się to w przypadku zwykłych urlopów i zwolnień chorobowych, by sytuacja w jak najmniejszym stopniu wpływała na pracę naszych Klientów.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

4. Czy da się korzystać z urządzeń wielofunkcyjnych Konica Minolta, zupełnie ich nie dotykając?
Z urządzeń wielofunkcyjnych można korzystać zdalnie.
W trybie Administratora:

  • Uruchom połączenie SSL;

  • Uruchom Panel Obsługi Zdalnej, można wprowadzić zabezpieczenie hasłem;

  • Inne metody weryfikacji nie zostaną wyłączone lub pominięte.
    W trybie Użytkownika:

  • Z PC, laptopa, tabletu, a nawet smartfona;

  • Wpisz w przeglądarce: https://deviceIP:50443/panel/remote_panel.cgi;

  • Wprowadź hasło, jeśli będzie wymagane;

  • Obsługuj urządzenie wielofunkcyjne zdalnie.

Jeśli potrzebują Państwo bardziej szczegółowej instrukcji, prosimy o kontakt z lokalnym oddziałem handlowo-serwisowym Konica Minolta.



5. Przydatne linki i dokumenty

Pytania i odpowiedzi na temat koronawirusa na stronie WHO: https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses
Bieżące raporty WHO: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/situation-reports
Strona Serwisu Rzeczypospolitej Polskiej https://www.gov.pl/web/koronawirus



6. Z kim mogę się skontaktować, jeśli mam więcej pytań?
Konica Minolta uważnie monitoruje dynamiczną sytuację w związku z rozwojem koronawirusa (COVID-19) i na bieżąco informuje o planach zachowania ciągłości biznesowej. Obejmują one sposoby dostosowania się przez firmę Konica Minolta do zmian środowiskowych we wszystkich obsługiwanych lokalizacjach. Nasz zespół z pełnym zaangażowaniem działa na rzecz naszych klientów i partnerów oraz dokłada wszelkich starań, by jak najlepiej chronić zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników, klientów oraz gości. Jeśli mają Państwo więcej pytań zapraszamy do kontaktu online contact@konicaminolta.pl