Packvertising, czyli opakowanie dźwignią handlu


 

Packvertising, czyli reklama przez opakowanie, to trend, którego pod żadnym pozorem nie można pominąć. Podczas otwierania opakowania, klient zyskuje namacalny, realny kontakt z produktem. Tak zaczyna się proces komunikacji marka-klient. Opakowanie wpływa na doświadczenia klienta, odczucia oraz może być nośnikiem reklamy. Dodatkowo, może wywołać „efekt wow!” już podczas otwierania. W czasach komunikacji obrazkowej i „konsumowania” produktu oczami ma to szczególne znaczenie.


 

91% respondentów zwraca uwagę na wizualną stronę opakowań, co ułatwia im podejmowanie decyzji zakupowych.*

70% konsumentów nie zrobi zakupów w firmach, które nie oferują wygodnych rozwiązań, zarówno w sklepie internetowym, jak i stacjonarnym.**

Online kupuje już blisko 88% polskich internautów, a packvertising to doskonała szansa na wyróżnienie się spośród tysięcy e-sklepów.***


*Badanie interaktywnie.com
** Adyen Retail Report
***Raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” przygotowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej

Partner w kreatywnym marketingu

Konica Minolta dzięki swoim urządzeniom wielofunkcyjnym wspiera kreatywną komunikację. Nasze wielofunkcyjne urządzenie PKG, doskonale sprawdza się w druku na tekturze falistej, czyli jednym z najpopularniejszych i najlepszych materiałów służących do pakowania. Dodatkowo, tektura falista może być nośnikiem reklamy co prowadzi do zwiększenia marżowości wydruku.



 

Współpraca z nami to szereg korzyści:

   

   

ELASTYCZNE PODEJŚCIE

Możesz dostosować opakowanie do rozmiaru produktu, a także wyróżnić się wizualnie. To szczególnie praktyczne rozwiązanie przy szerokiej ofercie i różnych konfiguracjach.

WIĘKSZY ZYSK

Jakość wykonania połączona z personalizacją pozwala na zwiększenie marży i przychodów.

UNIKALNE WZORY

Przykuwa uwagę konsumenta, co stanowi pierwszy krok do zainteresowania produktem.

DOTARCIE DO NOWYCH SEGMENTÓW

Opakowania z tekstury falistej w szybkim procesie produkcyjnych pozwolą lepiej dopasować ofertę do potrzeb Klienta (np. realizacji krótkich akcji viralowych)

REUŻYWALNOŚĆ

Bądź zgodny z ekologią i filozofią zero waste a jednocześnie twórz nowe modele biznesowe zakładające wielokrotne użycie tych samych pudełek.

JAKOŚĆ

Wysoka jakość i wytrzymałość jest nieoceniona przy ewentualnych zwrotach produktów i wielokrotnym zastosowaniu opakowania

Jak opakować książki? - współpraca z wydawnictwem Tekturka 


 

TEKTURKA


Klient

Wydawnictwo Tekturka to mała, rodzinna firma, która działa na polskim rynku od 7 lat, a do dziś wydała ponad 60 tytułów. Wydawnictwo odpowiedzialne jest m.in. za świetnie przyjętą serię Dobra Książeczka, w ramach której udało się sprzedać ok. 200 000 egzemplarzy. Oferta firmy obejmuje przede wszystkim książki dla najmłodszych dzieci (m.in. utwory najpopularniejszej brytyjskiej autorki książek dla dzieci Julii Donaldson), a ostatnio zaczęła wydawać pozycje dla nieco starszych czytelników (9-12 lat). Tekturka planuje także rozszerzenie oferty o książki dla młodzieży.

Projekt



Wydawnictwo Tekturka planowało w oryginalny sposób wyróżnić się specjalną wysyłką książek ze swojej flagowej serii „Dobra Książeczka”. Konica Minolta zaprojektowała opakowania przypominające pudełka prezentowe, które sprawiły, że magiczne doświadczenie odbiorcy rozpoczynało się jeszcze przed otwarciem książki.

Rozwiązanie



Wyzwaniu postawionemu przez Wydawnictwo Tekturka sprostało urządzenie wielofunkcyjne PKG, sprawdzające się doskonale w spersonalizowanych realizacjach dla różnych klientów. Maszyna oparta na technologii druku cyfrowego jest idealna do produkcji krótkich serii, co okazało się szczególnym atutem we współpracy z Wydawnictwem Tekturka.

Efekt



Efektem współpracy z Wydawnictwem Tekturka były opakowania stylizowane na pudełka prezentowe, idealnie dopasowane rozmiarem wielkości książek z serii „Dobra Książeczka”. Uroku całemu projektowi dodaje nadrukowana kokardka, która dodatkowo przyśpieszyła proces pakowania, stając się alternatywą dla prawdziwych kokardek.
 

 


Polska marka stawia na Konica Minolta – współpraca z firmą Glov


 

GLOV


Klient

Glov to polska marka kosmetyków i produktów dla kobiet, która dociera obecnie do odbiorców w ponad 60 krajach na świecie. Firma działa na rynku od 10 lat.

Projekt



Firma Glov zaplanowała wysyłkę limitowanej edycji produktów do influencerów w Polsce i zagranicą w specjalnie zaprojektowanych świątecznych opakowaniach. Do wykonania projektu klient potrzebował odpowiedniego sprzętu, który poradziłby sobie z drukiem na tekturze falistej.

Rozwiązanie



Wyzwaniu postawionym przez firmę Glov sprostać miało urządzenie wielofunkcyjne PKG zaprojektowane dla producentów tektury falistej, przetwórców, drukarni i właścicieli marek poszukujących rozwiązania do druku cyfrowego w krótkich seriach. Maszyna umożliwiała druk na żądanie dla zindywidualizowanego druku krótkich serii pudełek.

Efekt



Wynikiem naszej współpracy z  Glov były fantastyczne opakowania świąteczne, przypominające tzw. christmas cracker (na zdjęciu). W ten sposób powstała przepiękna bożonarodzeniowa kolekcja, która dotarłado szerokiego grona influencerów w Polsce oraz za granicą.

SKONTAKTUJ SIĘ

SKONTAKTUJ SIĘ
 

Porozmawiaj z naszym ekspertem o packvertisingu, trendach i o tym jak opakowanie wpływa na doświadczenia Twoich klientów i Twój biznes.


 

Zostaw dane, skontaktujemy się z Tobą.