Cyfrowa obróbka końcowa obejmuje wiele różnych procesów.
Wszystkie jednak dotyczą automatyzacji pracy i opierają się na urządzeniach działających na linii produkcujnej chociaż czasami mogą też operować online.
Jak więc inwestować w obróbkę końcową? Modernizacja tej technologii oznacza, że prasa i urządzenia do wykańczania na linii będą odtąd bezpośrednio połączone i ściśle zintegrowane w interfejsie obsługi. Jest to rozwiązanie dla użytkowników, którzy tworzą określoną gamę produktów w standardowych formatach, takich jak broszury zszywane, raporty, kalendarze i bloki książkowe. Ogólna wydajność prasy cyfrowej z funkcjami wykańczania na linii zależy od prędkości i wydajności elementów wykańczających. Właśnie dlatego ważne jest, aby nie ograniczać znamionowej prędkości prasy cyfrowej.
Obróbka offline jest stosowana częściej w drukarniach posiadających szereg urządzeń cyfrowych i offsetowych. Należy przy tym jednak pamiętać, że zwiększa to koszty nakładów pracy. Czasami wyższa prędkość urządzeń wykańczających offline z nadwyżką rekompensuje konieczność większego zaangażowania operatora. Wszystko zależy od rodzaju i liczby zadań wykończeniowych.
W przeciwieństwie do produkcji wykończeniowej na linii i off-line, technologia near-line zapewnia większą elastyczność. Nie wymaga ona fizycznego połączenia między urządzeniami, ale linia wykańczająca rozpoznaje wymagania każdego zadania, wykorzystując technologię OMR (optycznego rozpoznawania znaków) lub bezpośrednią komunikację z serwerem druku prasy za pośrednictwem JDF. Dzięki temu linia może zarządzać wydrukami z różnych pras i tworzyć ścieżkę audytu, która ma kluczowe znaczenie dla spersonalizowanych produktów, takich jak korespondencja seryjna czy dokumenty transakcyjne.
Wybór właściwego modelu przepływu pracy dla obróbki końcowej zależy nie tylko od znajomości swojego nakładu pracy, ale także od tego, jak różne rozwiązania mogą zwiększyć wydajność i wartość dodaną Twoich usług dzięki nowym technologiom i produktom. Jedną z głównych korzyści, które pozostają często niedostrzeżone przez drukarnie i nie są skutecznie sprzedawane klientowi, jest jednak obróbka końcowa na linii.