Udostępnianie
Cyfrowa produkcja etykiet kwitnie. Aby wykorzystać ten wzrost, korzystając z zalet wynikających z cyfrowego druku etykiet i jednocześnie utrzymać produkcję analogową należy kompleksowo przekształcić podejście do usług druku
Profesjonalny druk etykiet stanowi dziś bardzo dużą gałąź rynku. Producenci muszą wciąż tworzyć nowe, wyróżniające się identyfikacje i marki, a ilość zastosowań niestandardowych rodzajów etykiet wciąż rośnie. W ostatnich latach ilość drukowanych etykiet w przeliczeniu na metry kwadratowe wzrosła niemal dwukrotnie. Nawet w epoce Internetu wzornictwo etykietowe wciąż odgrywa bardzo istotną rolę w odbiorze produktu przez klientów. Etykieta lub naklejka na butelce lub opakowaniu niesie ze sobą przekaz i tożsamość marki. Najnowsze dane z instytutu badań marketingowych Smithers Pira pokazują, że liczba metrów kwadratowych wydrukowanych w tym sektorze wzrosła z 4 miliardów w 2014 r. do 7 miliardów w 2017 r.
W dzisiejszym świecie żadna marka nie mogłaby funkcjonować bez etykiet w jakiejkolwiek rzeczywistości sprzedażowej. Niemal na każdym produkcie znajdziemy wielobarwne ilustracje: w punktach sprzedaży detalicznej, aptekach, sklepach dla majsterkowiczów, a nawet w hurtowniach i centrach ogrodniczych, bez względu na to, czy produkty są zapakowane w butelki, tubki, słoiki, doniczki, tacki czy innego rodzaju pojemniki, owinięte folią termokurczliwą, a nawet przyklejone bezpośrednio do najróżniejszych towarów, od kosiarek do trawy przez rakiety tenisowe, aż po odzież czy narzędzia.
Etykiety stanowią pierwszy i podstawowy nośnik identyfikacji marki i reklamy wszelkiego rodzaju towarów. Służą też do przekazywania konsumentom istotnych informacji o produkcie – zarówno marketingowych jak i regulowanych przepisami – takich jak waga lub objętość, dane kontaktowe dostawcy lub producenta, skład lub zawartość, a także sposób przechowywania, obsługi, spożywania czy użytkowania, oraz informacji dotyczących bezpieczeństwa. Ponad to niemal wszystkie etykiety posiadają obecnie kod kreskowy – wzór czarno-białych linii, skanowany podczas kasowania w celu identyfikacji i ustalenia ceny produktów na kasie. W sektorach produkcji, obsługi, wysyłki i dystrybucji stosuje się także etykiety z kodami kreskowymi, które wykorzystuje się na najróżniejsze sposoby. Pozwalają one na automatyzację montażu i produkcji produktów, łatwą identyfikację poszczególnych części i komponentów, a także śledzenie produktów w łańcuchu dostaw.
Innowacje w tym zakresie przyniósł w ostatnich latach rozwój specjalnych etykiet, dzięki którym możemy skorzystać ze smartfona, z wykorzystaniem technologii AR(Augmented reality), by łatwo uzyskać dostęp do stron internetowych, uzyskać dodatkowe informacje o produkcie, brać udział w konkursach, grać w gry lub udzielać się w sieciach społecznościowych. Niektóre etykiety posiadają nawet zmienne lub mocno spersonalizowane elementy.
Krótko mówiąc, etykiety w takiej czy innej formie stały się podstawowym elementem nowoczesnego stylu życia. Nie dziwi zatem fakt, że to (obok elastycznych opakowań) jeden z najszybciej rozwijających się sektorów w całej branży drukarskiej, ze średnią wzrostu na poziomie 4-6% w skali roku na całym świecie od co najmniej 30 lat (aktualny wzrost szacuje się na 4,7%). Co więcej, wzrost w tym sektorze niemal zawsze osiąga poziom powyżej PKB. Na całym świecie etykiety wytwarza wyspecjalizowany sektor niszowych drukarni, który obecnie generuje ponad 60 miliardów USD obrotu rocznie.
Szybkie wejście druku cyfrowego na rynek oraz inwestycje z tym związane miały duży wpływ na dynamiczny rozwój całej gałęzi druku etykiet. To zmieniło sposób, w jaki projektowane i produkowane są etykiety niestandardowe, oraz pozwoliło na tworzenie fascynujących nowych sposobów ich wykorzystywania – na przykład w postaci atrakcyjnych etykiet na wino, etykiet dla żywności oraz na butelki z wodą.
Sektor druku etykiet rozwinął się w ostatnich latach tak bardzo, że maszyny do druku cyfrowego etykiet stanowią obecnie około 30% wszystkich instalowanych urządzeń do drukowania wąskowstęgowego na całym świecie. Do końca 2015 r. w branży etykiet zainstalowano ponad 3000 cyfrowych maszyn do drukowania. Prognozy przewidują, że do 2020 r. cyfrowe maszyny do drukowania etykiet będą wynosić co najmniej 40% wszystkich rocznych instalacji urządzeń druku wąskowstęgowego. W związku z tym ogólna wartość zleceń cyfrowego druku etykiet jest obecnie o wiele większa niż sam koszt wydruku. Szacuje się, że chociaż druk etykiet cyfrowych wynosi obecnie tylko około 3-5% wszystkich zleceń drukowania etykiet samoprzylepnych, to według wartości cenowej wynosi on 15-18% lub więcej wszystkich zleceń drukowania.
Ten sektor wciąż się rozwija, niosąc ze sobą liczne korzyści, takie jak:
Bezproblemowy przepływ pracy stał się jednym z podstawowych elementów skutecznej produkcji etykiet cyfrowych. Pomaga to zminimalizować błędy i generowanie nadmiernej dokumentacji, przyspiesza szybkość reakcji i stale dostarcza aktualnych informacji o klientach i procesach produkcji, a także skraca czas realizacji zamówień.
W porównaniu z konwencjonalnym drukiem etykiet, proces cyfrowy nie wymaga używania form drukarskich, nie wymaga on też materiałów potrzebnych do przygotowywania płyt i środków chemicznych. Cały proces wymaga mniejszego nakładu pracy i czasu, co pozwala zaoszczędzić pieniądze.
Przejście na produkcję etykiet metodą cyfrową ma wiele zalet dla klientów: w ten sposób można ograniczyć lub zupełnie wyeliminować konieczność magazynowania etykiet, skrócić czas wprowadzania produktów na rynek i poprawić wydajność całego łańcucha dostaw. Dużym atutem jest też możliwość produkcji materiałów w krótkim czasie i tworzena niskich nakładów próbnych.
Wyższa wartość dodana usług i nowe możliwości marketingowe dla właścicieli marek (dotyczy to zarówno małych i dużych firm) to najważniejsze warunki obecności na dzisiejszym rynku. Istnieje wiele przykładów pokazujących, jak rozwiązania druku cyfrowego umożliwiły łatwą produkcję wielu wersji materiałów, łatwo modyfikowalnych projektów i spersonalizowanych etykiet. Druk cyfrowy pozwala także na zbiorową personalizację treści, nowe możliwości działań promocyjnych, a nawet tworzenie etykiet regionalnych, sezonowych lub na specjalne okazje. Dla producentów etykiet cyfrowych to oznacza zwiększenie wartości i rentowności ich oferty.
Nie ma wątpliwości, że dbanie o środowisko i zrównoważony rozwój to ważne kwestie. Dzięki produkcji precyzyjnej ilości materiałów zamiast z góry ustalonych nakładów, druk cyfrowy zmniejsza ilość odpadów związanych z drukowaniem. W przeciwieństwie do innych procesów drukowania, w druku cyfrowym nie korzysta się z substancji chemicznych, nie trzeba też zużywać wody i dodatkowych materiałów do produkcji płyt drukarskich.
To stosunkowo nowy, ale coraz większy obszar projektowania i drukowania cyfrowego przy użyciu najnowszego oprogramowania. Ma on za zadanie między innymi wykorzystywać bezpieczne tła i specjalne funkcje wewnątrz projektów, zmienne obrazy, mikroteksty, a także funkcje uniemożliwiające kopiowanie – i wiele innych rozwiązań.
Możliwość indywidualnego drukowania etykiet cyfrowych oznacza, że drukarki mogą produkować kolejno numerowane lub specjalnie kodowane etykiety, tworzyć ukryte kody dopasowane do tych widocznych, oraz wprowadzać kody zmienne, które mogą być stosowane we współpracy ze smartfonami. Wszystkie te funkcje otwierają przed Tobą nowe możliwości w zakresie śledzenia i namierzania z pomocą etykiet.
Błyszczący lub matowy papier samoprzylepny, YUPO, PET, PP. Przy zakupie Label Press otrzymasz również rozszerzoną listę obsługiwanych podłoży od głównych dostawców nośników samoprzylepnych.
Firma Konica Minolta oferuje łatwy w obsłudze pakiet wysokiej jakości oprogramowania i sprzętu, który pozwala korzystać ze wszystkich zalet nowej technologii cyfrowej bez negatywnych skutków przejścia na nową technologię.
Nasze rozwiązanie powstało z myślą o technologii przyszłości, bez konieczności poświęcania bieżących korzyści na rzecz nowej inwestycji.
Najnowsze badania branży pokazują, że najważniejsze problemy biznesowe, z jakimi zmagają się producenci etykiet, to zbyt długi czas realizacji oraz trudności z rekrutacją wykwalifikowanych operatorów maszyn drukarskich. AccurioLabel 230 to cyfrowa maszyna drukarska, która nie tylko rozwiąże te problemy i pomoże Ci szybko oraz elastycznie przejść z tradycyjnej produkcji etykiet do cyfrowej. To rozwiązanie otworzy Twoją firmę na nowe rynki cyfrowe i pozwoli produkować małe partie etykiet i naklejek o wysokiej jakości szybko i bezproblemowo. Twoi klienci będą pod wrażeniem.
Dzięki przepływowi pracy opartemu na plikach PDF i szerokiemu zestawowi funkcji, program AccurioPro Label Impose to naprawdę imponujące narzędzie pracy. Umożliwia on operatorom wykonywanie wielu zadań związanych z przygotowaniem maszyny do druku z poziomu jednego stanowiska sterowania. Bez problemu można je połączyć z naszym sprzętem AccurioLabel 190, które stanowi idealne uzupełnienie dla maszyny do drukowania etykiet Konica Minolta. Oto brakujące ogniwo druku cyfrowego. Jedyne oprogramowanie do cyfrowego drukowania etykiet, jakiego potrzebujesz.
Nasz doświadczony i kompetentny zespół specjalistów udzieli odpowiedzi na wszelkie pytania i pokaże Ci, jak obsługiwać ten produkt. Zapewniamy pełną pomoc techniczną, dzięki której Twoja firma będzie mogła w pełni korzystać z możliwości, jakie otwierają przed Tobą nasze rozwiązania. Oferujemy szereg różnych usług, w tym udogodnienia optymalizacji druku, które łączą w sobie doradztwo, wdrażanie nowego sprzętu i oprogramowania, a także zarządzanie przepływami pracy w celu obniżenia wydatków na cały proces przepływu dokumentów. Z nami możesz korzystać też z inteligentnych usług zabezpieczeń, które gwarantują pełną ochronę danych i informacji w Twojej firmie.
Urządzenie do druku etykiet
Firus Druck, firma z tradycjami zajmująca się drukowaniem etykiet w słynnym niemieckim regionie winiarskim (Mosel), szukała odpowiedniego rozwiązania dla swoich klientów, poszukujących samoprzylepnych etykiet na wino. Firma Firus Druck zainwestowała w urządzenia Konica Minolta AccurioLabel 190 oraz GM DC330Mini, a także GM HOTFB330 Standalone Hot Foil. Film prezentuje, w jaki sposób inwestycja stanowi część szerszej strategii na rzecz wzrostu i rozwoju działalności naszych klientów. Wszystko opiera się na swobodnym wchodzeniu w nowe technologie i dopasowywaniu się do zmian na dynamicznie rozwijającym się rynku druku.
Doskonałe połączenie rozwiązań programowych i sprzętowych firmy Konica Minolta zostało stworzone w jednym celu: aby umożliwić Twojej firmie płynne przejście z produkcji analogowej na cyfrową, zapewnić jej wzrost zysków z projektowania etykiet przyszłości, oraz uzyskać maksymalne korzyści i wartość dodaną, jaką oferuje technologia cyfrowa.
Nasze funkcje i rozszerzenia sprawią, że będziesz mógł oferować swoim klientom personalizację materiałów, obniżyć koszty eksploatacji, uprościć obsługę i przejść na technologię cyfrową na własnych zasadach. Z nami możesz oferować krótsze czasy realizacji projektów, elastyczniejszy czas produkcji i wiele innych udogodnień. W tym samym czasie Twoje maszyny analogowe będą nadal współpracować z naszą flotą urządzeń. Krótko mówiąc, nasze rozwiązania umożliwiają korzystanie ze wszystkich zalet nowej technologii, a przy tym pozwalają zachować rentowność istniejącej instalacji analogowej na czas przejścia z jednej technologii do drugiej. Co to za rozwiązania? Korzyści dla Twojej firmy wynikające z naszego asortymentu produktów do cyfrowego druku etykiet to między innymi:
Kolory są przetwarzane w rozdzielczości 1200 dpi x 8 bitów przy 256 gradacjach na 1 piksel
Technologia kontroli gęstości obrazów
Brak konieczności primerowania podłoży
Obsługa jest intuicyjna i odbywa się za pomocą instrukcji na ekranie; nie musisz wysyłać pracowników na długie szkolenia
Szybkość druku: 23,4 metry/minutę
Zadania takie jak dostosowanie kolorów zajmują dużą ilość czasu w przypadku urządzenia analogowego – urządzenie cyfrowe pozwala na wykonywanie tego procesu w kilka sekund
Włoska cyfrowa drukarnia komercyjna GrafiPrint rozszerzyła swoją działalność z wykorzystaniem maszyny do produkcji etykiet na żądanie od firmy Konica Minolta.
Jeden z naszych ekspertów technicznych zaprezentuje Ci wszystkie korzyści, jakie oferuje technologia drukowania etykiet
Prokom to społeczność użytkowników urządzeń firmy Konica Minolta, w ramach której możesz uzyskać dostęp do badań rynkowych, użytecznych informacji oraz praktycznych narzędzi, które pomogą Ci zwiększyć swoją produktywność, a co za tym idzie również zyski. W społeczności Prokom wierzymy, że nie liczy się tylko to, co tworzysz, ale też otwieranie przed Tobą nowych możliwości.
Dla tradycyjnych analogowych producentów etykiet, którzy rozważają inwestycję w druk cyfrowy, za tą decyzją stoi coś więcej niż tylko zakup nowej technologii lub nowej prasy drukarskiej. Wymaga to głębokiego namysłu i oceny sytuacji z uwzględnieniem wszystkich decyzji dotyczących pracowników, mechanizmów sprzedaży oraz marketingu, możliwości obróbki przed drukiem oraz metod zarządzania kolorami w każdej poszczególnej firmie.
Inwestycja w cyfrowy druk etykiet zmusza do krytycznej analizy sposobu, w jaki prowadzisz działalność oraz jak utrzymujesz przepływ pracy między swoim łańcuchem prac a klientami. Zapracowani producenci etykiet, którzy chcieliby zainwestować w technologie druku cyfrowego, często nie wiedzą nawet, jakie pytania należy sobie zadać, kto w firmie powinien być zaangażowany w proces decyzyjny, oraz jakie konsekwencje mogą z tego wynikać dla innych działów, a nawet dla klientów.
Aby pomóc firmom w procesie rozważania i podejmowania decyzji, firma Konica Minolta opracowała przewodnik Digital1234. Ten przewodnik po ścieżkach rozwoju biznesowego to kwestionariusz zorientowany na działalność, obejmujący szereg kluczowych obszarów pracy. Wykorzystując prosty wizualny system „sygnalizacji świetlnej”, ocena pomaga w szybkiej identyfikacji obszarów Twojej działalności, które mogłyby skorzystać z wdrożenia rozwiązań cyfrowych. Skupia się on na konkretnych potrzebach producentów etykiet oraz firm zaangażowanych w różne pokrewne dziedziny produkcji graficznej.
Badając obszary takie jak Twoja istniejąca działalność, nowe możliwości biznesowe generowane przez rozwiązania cyfrowe, poziom wiedzy o druku cyfrowym wśród Twoich pracowników, oraz sposoby zarządzania środowiskiem produkcji cyfrowej, czteroetapowy plan Digital1234 – Identyfikacja, Ocena, Uzasadnienie i Wdrożenie – niezawodnie określi, czy to odpowiedni czas na przejście na rozwiązania cyfrowe w Twojej organizacji. Te cztery etapy to:
W związku z tym, że rynek etykiet i opakowań coraz szybciej przestawia się na druk cyfrowy, ogromne znaczenie ma zrozumienie, w jaki sposób będzie to wpływało na Twoje procesy produkcyjne. Znasz swoją działalność oraz swoich klientów – nasz dedykowany zespół konsultantów udzieli Ci porad w zakresie oferty branżowej, która pomoże Ci wyprzedzić konkurencję. Wspólnie z Tobą zidentyfikujemy najbardziej prawdopodobny kierunek rozwoju i zmian w świecie druku cyfrowego oraz ich wpływ na Twoją działalność.
Pomagamy Ci ocenić, którzy z Twoich klientów prawdopodobnie skorzystają na przejściu z pras tradycyjnych na druk cyfrowy – i w jakim stopniu to rozwiązanie zaspokoi ich zapotrzebowanie na zmniejszone nakłady druku, krótsze czasy realizacji, personalizację oraz różnicowanie wydruków, a także produkcję nakładów na żądanie. AccurioLabel 190 to idealne narzędzie do wprowadzania przedsiębiorstw na nowe rynki. Otwiera ono nowe możliwości biznesowe przed producentami etykiet o mocnej pozycji w branży, jak również drukarniom komercyjnym, które chcą odkrywać nowe możliwości na rynku. Ta nowatorska prasa cyfrowa do drukowania etykiet stanowi zarazem idealne uzupełnienie dla istniejących urządzeń analogowych i cyfrowych w Twojej firmie.
Firma Konica Minolta zainwestowała w zespoły eksperckie, które będą wspierać Cię w drodze do uzyskania maksymalnego zwrotu z każdej inwestycji. Oferujemy pomoc w oparciu o sukcesy odniesione przez innych dostawców druku, którzy rozpoczęli współpracę z firmą Konica Minolta i dzięki temu cieszą się dobrze prosperującą działalnością. Ich doświadczenie i chęć rozmowy o wyzwaniach, z jakimi musieli się zmierzyć, zapewniają nam i Tobie wiele cennych wskazówek. To nie wyręcza Cię w podejmowaniu decyzji, lecz uświadamia, z czym wiąże się przejście na druk cyfrowy i ułatwia podejmowanie decyzji inwestycyjnych.
Po podjęciu decyzji o inwestycji nasi eksperci będą wspierać Cię na każdym etapie, by wspólnie nakreślić harmonogram wdrażania nowych rozwiązań tak, żebyś miał pełną wiedzę, jak i kiedy dojdzie do poszczególnych działań.