Cyfrowe maszyny do drukowania etykiet
Sektor druku etykiet rozwinął się w ostatnich latach tak bardzo, że maszyny do druku cyfrowego etykiet stanowią obecnie około 30% wszystkich instalowanych urządzeń do drukowania wąskowstęgowego na całym świecie. Do końca 2015 r. w branży etykiet zainstalowano ponad 3000 cyfrowych maszyn do drukowania.
Prognozy przewidują, że do 2020 r. cyfrowe maszyny do drukowania etykiet będą wynosić co najmniej 40% wszystkich rocznych instalacji urządzeń druku wąskowstęgowego.
W związku z tym ogólna wartość zleceń cyfrowego druku etykiet jest obecnie o wiele większa niż sam koszt wydruku. Szacuje się, że chociaż druk etykiet cyfrowych wynosi obecnie tylko około 3-5% wszystkich zleceń drukowania etykiet samoprzylepnych, to według wartości cenowej wynosi on 15-18% lub więcej wszystkich zleceń drukowania.
Ten sektor wciąż się rozwija, niosąc ze sobą liczne korzyści, takie jak:
Bezproblemowy przepływ pracy
Bezproblemowy przepływ pracy stał się jednym z podstawowych elementów skutecznej produkcji etykiet cyfrowych. Pomaga to zminimalizować błędy i generowanie nadmiernej dokumentacji, przyspiesza szybkość reakcji i stale dostarcza aktualnych informacji o klientach i procesach produkcji, a także skraca czas realizacji zamówień.
Obniżanie kosztów
W porównaniu z konwencjonalnym drukiem etykiet, proces cyfrowy nie wymaga używania form drukarskich, nie wymaga on też materiałów potrzebnych do przygotowywania płyt i środków chemicznych. Cały proces wymaga mniejszego nakładu pracy i czasu, co pozwala zaoszczędzić pieniądze.
Korzyści produkcyjne
Przejście na produkcję etykiet metodą cyfrową ma wiele zalet dla klientów: w ten sposób można ograniczyć lub zupełnie wyeliminować konieczność magazynowania etykiet, skrócić czas wprowadzania produktów na rynek i poprawić wydajność całego łańcucha dostaw. Dużym atutem jest też możliwość produkcji materiałów w krótkim czasie i tworzena niskich nakładów próbnych.
Możliwości marketingowe
Wyższa wartość dodana usług i nowe możliwości marketingowe dla właścicieli marek (dotyczy to zarówno małych i dużych firm) to najważniejsze warunki obecności na dzisiejszym rynku. Istnieje wiele przykładów pokazujących, jak rozwiązania druku cyfrowego umożliwiły łatwą produkcję wielu wersji materiałów, łatwo modyfikowalnych projektów i spersonalizowanych etykiet. Druk cyfrowy pozwala także na zbiorową personalizację treści, nowe możliwości działań promocyjnych, a nawet tworzenie etykiet regionalnych, sezonowych lub na specjalne okazje. Dla producentów etykiet cyfrowych to oznacza zwiększenie wartości i rentowności ich oferty.
Środowisko i zrównoważony rozwój
Nie ma wątpliwości, że dbanie o środowisko i zrównoważony rozwój to ważne kwestie. Dzięki produkcji precyzyjnej ilości materiałów zamiast z góry ustalonych nakładów, druk cyfrowy zmniejsza ilość odpadów związanych z drukowaniem. W przeciwieństwie do innych procesów drukowania, w druku cyfrowym nie korzysta się z substancji chemicznych, nie trzeba też zużywać wody i dodatkowych materiałów do produkcji płyt drukarskich.
Bezpieczeństwo marki
To stosunkowo nowy, ale coraz większy obszar projektowania i drukowania cyfrowego przy użyciu najnowszego oprogramowania. Ma on za zadanie między innymi wykorzystywać bezpieczne tła i specjalne funkcje wewnątrz projektów, zmienne obrazy, mikroteksty, a także funkcje uniemożliwiające kopiowanie – i wiele innych rozwiązań.
Znajduj i śledź
Możliwość indywidualnego drukowania etykiet cyfrowych oznacza, że drukarki mogą produkować kolejno numerowane lub specjalnie kodowane etykiety, tworzyć ukryte kody dopasowane do tych widocznych, oraz wprowadzać kody zmienne, które mogą być stosowane we współpracy ze smartfonami. Wszystkie te funkcje otwierają przed Tobą nowe możliwości w zakresie śledzenia i namierzania z pomocą etykiet.