Wrażenia dotykowe
Dotknięcie produktu pozwala poprawić nastawienie względem niego, zwiększyć chęć zakupu, a także poprawić zaufanie do produktów i marki – twierdzą Joann Peck i Jennifer Wiggins.
„Elementy dotykowe opakowań przyczyniają się do ogólnego pozytywnego wizerunku marki”
Z tego względu coraz częściej na rynek wprowadzane są nowe technologie druku, które zapewniają efekty sensoryczne i zachęcają konsumentów do dotykania produktów.
Niektóre badania sugerują, że dotykowe elementy opakowania produktu mogą nawet przyczyniać się do poprawy ogólnego wizerunku marki. Według najnowszych badań im dłużej koncentrujemy się na danym elemencie, tym większe prawdopodobieństwo, że zdecydujemy się go wybrać i lepiej go ocenić. Jeśli produkty przyciągają uwagę od strony wizualnej, klienci są bardziej skłonni do ich dotknięcia – a to zwiększa prawdopodobieństwo ich zakupu.
„Wyróżniające się opakowania pomagają przyciągnąć uwagę klienta”
Biorąc pod uwagę różnorodność produktów dostępnych dziś w sklepach detalicznych, właściciele marek muszą mieć pewność, że ich produkty wyróżnią się na tle konkurencji. W związku z tym uwagę klienta musi najpierw przyciągnąć opakowanie. Według Joann Peck i Jennifer Wiggins opakowanie produktu, które zachęca do dotknięcia, może zwiększyć jego sprzedaż – nawet jeśli dotyk nie zapewnia żadnych dodatkowych informacji o atrybutach produktu.
(Źródło: Joann Peck i Jennifer Wiggins, It Just Feels Good: Customers' Affective Response to Touch and Its Influence on Persuation, Aradhna Krishna, Luca Cian, Nilüfer Z. Aydınoglu, Sensory Aspects of package design, 2017)
Gdy tylko klient odkrywa sensoryczne efekty opakowania, takie jak wypukłe powłoki punktowe UV, natychmiast staje się bardziej zainteresowany produktem. To dobra wiadomość dla każdego.
Doznania dotykowe zwiększają ilość zakupów pod wpływem impulsu
Kolejne badanie przeprowadzone przez Peck i Suzanne B. Shu w 2013 roku (The Effect of Mere Touch on Perceived Ownership) wykazało, że wzrok i dotyk zwiększyły psychologiczne poczucie własności i ocenę wartości produktu wyłącznie za sprawą warstwy wizualnej odpowiednio o 22% i 24%. Tymczasem badanie z 2017 roku, Sensory Aspect of Package Design, autorstwa Aradhna Krishny, Luke'a Ciana i Nilüfer Z. Aydinoglu, pokazało, że opakowania foliowe zwiększyły współczynnik przyciągania zainteresowania klientów nawet 2,5-krotnie.
Korzyści płynące z technik uszlachetnienia nadruku, które może wykorzystać dostawca usług poligraficznych
Nowe techniki uszlachetnienia i technologie lakierowania cyfrowego, takie jak druk cyfrowy z technologią powlekania punktowego oraz wyróżnianie określonych obszarów i dodawanie efektów 3D pozwalają dostawcom usług poligraficznych osiągnąć zupełnie nowy poziom kreatywności – a w konsekwencji naliczać dodatkowe opłaty z tego tytułu. Dodając do drukowanych materiałów trójwymiarowe lakiery i folie możesz zamienić standardowy wydruk w wysokiej jakości produkt.
Co więcej, klienci drukarni doceniają innowacyjne podejście do tej kwestii i są gotowi za to zapłacić. W ramach badania z 2016 r. Beyond CMYK: The Use of Special Effects in Digital Printing, Keypoint Intelligence dostawcom usług poligraficznych zadano pytanie: „W porównaniu z usługą samego druku w cyfrowej technologii CMYK, jakiej wysokości dopłatę lub jaki procentowy wzrost opłaty można naliczyć za wzbogacenie wydruku? ”. Europejscy nabywcy usług poligraficznych wyrazili gotowość zapłacenia nawet o 89% wyższej ceny niż w przypadku druku cyfrowego. Tymczasem nabywcy usług poligraficznych stwierdzili, że akceptują najwyższe opłaty w przypadku tekstur (o 89%), wydruków uszlachetnionych foliami (82%) i metalicznych efektów (51%), jakie można stworzyć przy użyciu tej technologii. Kolory specjalne (28%), folie (28%) i teksturowane wykończenia (27%) wykazywały najwyższy odsetek respondentów, którzy deklarowali chęć dopłaty o co najmniej 50% do pierwotnej ceny.
To pokazuje, że uszlachetnienie jest rozwiązaniem korzystnym dla obu stron w branży poligraficznej. Pozwala przyciągnąć uwagę klientów w punkcie sprzedażym a także uzasadnia naliczanie stawek premium firmom zajmującym się marketingiem produktów.
Z chwilą rozpoczęcia działalności w branży firma MGI sprawiła, że uszlachetnienie wydruków stało się bardziej przystępne dla wszystkich – nie tylko w przypadku zleceń wysokiej klasy. Seria MGI JETvarnish 3D zapewnia dynamiczne wzbogacanie wydruków cyfrowych i offsetowych dzięki unikalnemu zastosowaniu trójwymiarowego lakieru i folii teksturowych w druku cyfrowym. Druk ten ma wiele atrakcyjnych zastosowań, takich jak projektowanie wnętrz, katalogi produktów i broszury w sektorze turystyczno-podróżniczym, karty menu i codzienne oferty w gastronomii, luksusowe opakowania na kosmetyki i inne produkty, przesyłki reklamowe i reklamy w kampaniach marketingowych, a także w wielu innych sektorach i branżach.
Jeśli chcesz znaleźć sę w czołówce branży poligraficznej, potrzebujesz technologii lakierowania cyfrowego. Można także zastanawiać się, w jakim kierunku to pójdzie dalej – który z naszych zmysłów podbije technologia? Być może nowe metody druku w jakiś sposób odtworzą dźwięk fal delikatnie rozbijających się o brzeg w broszurze turystycznej lub zapach pysznego posiłku w menu? Dziś to brzmi niewykonalnie, ale to samo zwykło się mówić na temat druku sensorycznego...
Chcesz porozmawiać z jednym z naszych ekspertów o tym, w jaki sposób technologia cyfrowego lakierownia firmy MGI może zwiększyć dochody Twojej firmy?
Firma MGI oferuje szeroki zakres opcji lakierowania, które z dnia na dzień zapewnią Ci wszystkie korzyści płynące ze uszlachetnienia druku, a jednocześnie zwiększą Twoje marże. Jeśli więc chcesz dowiedzieć się więcej o inwestycji w przyszłość druku z wykorzystaniem naszych rewolucyjnych technik stylistycznych – a może przy okazji przetestować nasz sprzęt – skontaktuj się z nami!