Future Workplace, firma badawcza specjalizująca się w przygotowywaniu liderów do rozwiązywania problemów w rekrutacji, rozwoju i roli pracownika, przeprowadziła ankietę wśród firm. Wynikało z niej, że według 76% respondentów, w pracy nie chodzi już tylko o to, gdzie się znajduje pracownik, ale także o to, co robi. Motorem tego przekonania są zmiany pokoleniowe w środowisku pracy – zarówno od strony fizycznej, jak i pod względem wykorzystywanych narzędzi i technologii. 62% respondentów stwierdziło, że technologia powinna pomagać pracownikom zwiększać wydajność i współpracować w bardziej interaktywny sposób.
Wszystko się zmienia – szczególnie teraz, gdy coraz większą rolę w biznesie odgrywa Internet rzeczy (IoT). Wywołał onrewolucję technologiczną, ponieważ urządzenia wszystkich form i rozmiarów w domu, biurze i życiu codziennym zaczęły komunikować się ze sobą. Dzięki temu mogą automatycznie wykonywać żmudne zadania i prace, zaspokajać nasze potrzeby i pozwalają nam skupić się na właściwej pracy.
Miejsce pracy przyszłości wymaga od zespołów wydajniejszej i bardziej inteligentnej współpracy, niezależnie od tego, czy znajdują się w jednym miejscu, czy są rozproszone na całym globie. Według ankiety firmy Deloitte na temat pokolenia Y, 59% jego reprezentantów podczas szukania pracy zwraca uwagę na standard technologii zapewniany przez potencjalnego pracodawcę. Co więcej, 78% reprezentantów pokolenia Y stwierdziło, że innowacyjność firmy miałaby wpływ na to, czy będą się starać o przyjęcie do niej.