Zmniejsz swój ślad węglowy
Zmniejsz swój ślad węglowy
Emisja CO 2 w trakcie użytkowania urządzeń drukujących jest nieunikniona. Dlatego też Konica Minolta w rozsądny sposób stara się naprawiać powstałe w ten sposób szkody. KM płaci za produkcję oraz transport urządzeń, podczas gdy klient pokrywa koszty związane z kompensacją emisji gazów cieplarnianych powstałych podczas korzystania z danego produktu. Klient otrzymuje przy tym specjalny certyfikat informujący o ilości CO2, jaka została zrekompensowana, co stanowi dowód zaangażowania danej firmy w działania zmierzające do redukcji śladu węglowego.
Oto pięć prostych punktów, z których składa się proces kompensacji śladu węglowego prowadzony przez firmę Konica Minolta:
- Zgłoś swoją chęć do przystąpienia do programu Neutralności Węglowej
- Korzystaj w niezmieniony sposób z urządzeń drukujących marki Konica Minolta
- Konica Minolta obliczy całkowitą ilość CO2 wyemitowanego przez każde urządzenie w trakcie jego cyklu życiowego
- Konica Minolta zrównoważy obliczoną wielkość emisji w ramach programu Neutralności Węglowej
- Otrzymaj specjalny certyfikat informujący o ilości CO2 , jaka została zrekompensowana
Dzięki uczestnictwu w programie nasi klienci mogą czerpać liczne korzyści, takie jak m.in. wsparcie w realizacji celów dotyczących ochrony środowiska, ograniczenie swojego śladu węglowego, udokumentowanie własnego wkładu w ochronę środowiska, jak również poprawa wizerunku firmy.
W ramach programu Neutralności Węglowej firma Konica Minolta nawiązała współpracę z ClimatePartner, międzynarodową organizacją zajmującą się ochroną klimatu, zapewniając tym samym przejrzystość, wiarygodność i ciągłość całego programu. Dzięki wzajemnej współpracy obu podmiotów powstał na przykład projekt kompensacji śladu węglowego przy użyciu energii wiatrowej w Vader Piet na wyspie Aruba, leżącej na Morzu Karaibskim. Realizacja tego przedsięwzięcia sprawia, że co roku udaje się zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o około 150 tys. ton CO 2. Program Neutralności Węglowej został uruchomiony w 2015 roku i od tamtej pory jego uczestnicy zrekompensowali emisję ponad 16 milionów kilogramów CO2. Do osiągnięcia takiego wyniku przyczynili się klienci z całej Europy, działania podejmowane w trakcie kilku eventów oraz imprez targowych, a także wewnętrzne procesy kompensacyjne.