DRUK KOMERCYJNY

Dlaczego konsumenci preferują książki w wersji papierowej

Ciesząc się wciągającą opowieścią, spędzając czas w drodze do pracy, odkrywając interesujące nas treści, aby poszerzyć naszą wiedzę, lub relaksując się w domu z dobrą historią na koniec dnia. Jeśli chodzi o wybór medium do czytania, większość z nas nadal wybiera książki w wersji papierowej.

20.06.2024
5 minut 5 minut
Słowa kluczowe:
Spis treści
Nasza miłość do książek jest niezachwiana. Pomimo rozwoju e-booków i audiobooków, większość z nas, zapalonych czytelników, nadal korzysta z tego medium w podczas czytania. Potwierdza to badanie Pew Research Center. Okazało się, że książki drukowane pozostają najpopularniejszym formatem czytania, a 65% dorosłych Amerykanów twierdzi, że przeczytało książkę drukowaną w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Najnowsze dane z branży wydawniczej są zgodne. Portal Statista.com przewiduje, że przychody ze sprzedaży książek fizycznych osiągną w tym roku 69,44 mld USD w porównaniu do zaledwie 14,61 mld USD ze sprzedaży e-booków, takich jak książki Kindle. Interesujący jest również średni przychód na użytkownika. Oczekuje się, że do 2029 r. cena książek fizycznych wyniesie 37,95 USD w porównaniu z zaledwie 14,18 USD w przypadku e-booków.

Czytelnicy nie tylko częściej wolą posiadać fizyczną książkę w twardej lub miękkiej oprawie, ale również jesteśmy szczęśliwsi, że wydajemy na to więcej - nawet w erze cyfrowej.

Co takiego jest w drukowanych książkach?

Istnieje wiele powodów, dla których czytelnicy wolą ten format od e-booków. Należą do nich:

Interakcja z tradycyjną książką jest przyjemna dla czytelnika. Kiedy trzymamy książkę w ręku i przewracamy jej strony, oprócz oczywistego zmysłu wzroku, angażujemy również zmysły węchu, dotyku i słuchu. Stare książki mają słodki zapach z nutami kwiatów wanilii i migdałów, co jest spowodowane rozpadem związków chemicznych w papierze, nowe publikacje mają bogaty, świeży aromat atramentu. Dlatego wizyta w księgarni i bibliotece może być tak przyjemnym doświadczeniem angażującym wiele zmysłów. Wielokrotna aktywacja zmysłów jest czymś, czego czytniki e-booków nie są w stanie osiągnąć.
 

Pomagają czytelnikowi w nauce i zapadają w pamięć. Podczas czytania tekstów składających się z kilkuset słów lub więcej, nauka jest na ogół bardziej skuteczna, gdy odbywa się na papierze niż na ekranie. W jednym z badań naukowcy odkryli, że dzieci w wieku 3 i 4 lat miały większą aktywację w obszarach językowych mózgu, gdy czytały książkę z dorosłym, takim jak rodzic, niż gdy słuchały audiobooka lub czytały z aplikacji cyfrowej. Aktywacja była niższa, gdy czytali na iPadzie. W innym badaniu skany MRI dzieci w wieku od 8 do 12 lat wykazały silniejsze obwody czytania u tych, którzy spędzali więcej czasu na czytaniu książek papierowych niż u tych, którzy spędzali czas przed ekranami. W przypadku starszych uczniów znaczące badania pokazują, że rozumienie cierpi, gdy czytają z ekranu. Duża analiza 33 różnych badań z 2019 r. wykazała, że uczniowie rozumieli więcej tekstu informacyjnego, gdy czytali na papierze. Naukowcy uważają, że dzieje się tak dlatego, że czytanie treści na papierze pozwala na głębsze przetwarzanie materiału, ponieważ wymaga większej uwagi i skupienia.

Promuj cyfrowy detoks. Detoks cyfrowy to okres, w którym nie wchodzimy w interakcje z urządzeniami technicznymi, takimi jak smartfony, telewizory czy komputery. Moglibyśmy przeznaczyć przerwy na lunch lub sprawić, by nasze sypialnie były wolne od technologii. To ostatnie może być bardzo korzystne dla czytelnika, zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Harvard Medical School. Mówi się, że niebieskie światła naszych telefonów, laptopów, tabletów i telewizorów przed snem mogą zakłócić produkcję melatoniny, jakość snu i nastrój.  

Wygląd, styl i zapach drukowanych klasycznych książek w połączeniu z ich zapamiętywnością nie może się równać z  czytnikami e-booków, są od nich znacznie lepsze. Pomagają nam również przyswoić więcej informacji, lepiej zapamiętywać to, co czytamy, i umożliwiają nam odłączenie się od urządzeń elektronicznych w coraz bardziej internetowym świecie.
 

Drukowanie książek na żądanie

Zachęcanie do miłości do książek papierowych daje dostawcom usług poligraficznych wiele możliwości. Sposób produkcji książek ewoluował, otwierając nowe możliwości wydawnicze dla technologii cyfrowych. Są one coraz częściej wykorzystywane do wspierania produkcji druku na żądanie. Firma IT Strategies poinformowała, że drukowanie książek jest najszybciej rozwijającym się zastosowaniem w produkcyjnym druku atramentowym.

Druk na żądanie stał się przełomem dla branży wydawniczej, oferując bardziej zrównoważony i dostępny sposób produkcji książek. Jest to idealne rozwiązanie dla autorów, którzy chcą samodzielnie publikować, małych lub nowych wydawnictw, które chcą zmniejszyć ryzyko, lub większych drukarni, które chcą produkować mniejsze początkowe nakłady lub przedruki.




W przypadku tradycyjnych wydawnictw nacisk kładziono na to, że wydawcy musieli z góry określić, ile egzemplarzy książki należy wydrukować. Może to okazać się ryzykowne i spowodować znaczne straty finansowe, jeśli książki nie zostaną sprzedane zgodnie z planem.


Z drukiem na żądanie mamy wiele możliwości, które polegają na tym, że:

  • Drukowane jest tylko to, co jest zamówione - eliminując domysły i możliwość nadprodukcji,
  • nie ma też potrzeby magazynowania i marnowania niesprzedanych zapasów,
  • koszty mogą być wliczone w cenę każdego egzemplarza,
  • tytuły mogą być wydawane bez konieczności dużych inwestycji.

Dzięki wprowadzeniu nowego przepływu pracy, druk na żądanie oferuje bardziej usprawniony proces. Książka jest drukowana tylko wtedy, gdy jest zamówiona. Krótszy czas realizacji książek jest wysyłany bezpośrednio do klienta. Proces ten może bardziej elastycznie reagować na wahania popytu rynkowego.

Małym wydawnictwom, które mogą nie dysponować zasobami finansowymi większych firm, łatwiej jest być konkurencyjnym na rynku. Nie ma żadnych kosztów początkowych, ryzyko jest zmniejszone, mogą zarządzać szerszą gamą tytułów, wspierać samodzielne publikowanie lub mogą drukować książki, które nie są atrakcyjne na rynku masowym, ale nadal mają swoich odbiorców. Drukowanie bliżej użytkownika końcowego może również obniżyć koszty wysyłki i obniżyć ślad węglowy wydawcy.


 

Zabezpiecz swój udział w rynku druku na żądanie

Dostawcy usług druku powinni rozważyć zaoferowanie usługi, która zapewnia:

•    Jakość druku: drukuj w wysokiej rozdzielczości i żywych kolorach lub w skali szarości w przypadku publikacji czarno-białych.

•    Personalizacja: pomóż publikacjom wyróżnić się i przyciągnąć uwagę, oferując różnorodne ulepszenia i warianty, niezależnie od tego, czy chodzi o projekt, wybór podłoża, rozmiar czy okładki.

•    Szybkość: zastanów się nad terminową dostawą oraz nad tym, w jaki sposób rozwiązania sprzętowe i programowe mogą przyspieszyć i usprawnić proces.

•    Zrównoważony rozwój: wprowadź wybór atramentu i papieru, który zmniejsza wpływ na środowisko. Przyjmuj również technologie, które mają odpowiedzialne podejście do swojej produkcji i eksploatacji.



Dzięki temu staną się partnerem pierwszego wyboru dla wydawnictw i autorów self-publishingu.
 
Zapewnienie dostępności tych elementów może być łatwiejsze dzięki zbadaniu wszystkich dostępnych technologii z wybranym partnerem. Od oprogramowania, które usprawnia składanie zamówień i planowanie produkcji, po responsywne maszyny cyfrowe, które mogą szybko i wydajnie produkować ekonomiczne serie wszystkich rozmiarów. Współpraca z odpowiednim wsparciem może umożliwić działom podjęcie pewnego kroku w kierunku rozpoczęcia nowego rozdziału w sposób w pełni zarządzany.
 
Zalety książek drukowanych znacznie przewyższają wady, dzięki czemu są zdecydowanym faworytem czytelników. Korzyści płynące z fizycznych książek w przeciwieństwie do czytników e-booków są łatwo dostrzegane przez wszystkie grupy wiekowe, niezależnie od tego, czy jesteśmy cyfrowymi tubylcami, czy nie. Bez względu na to, jakie są opcje, nasze nawyki czytelnicze przyciągają nas z powrotem do książek fizycznych i wydaje się, że jeszcze przez długi czas nic tego nie zmieni.
 

Dla Ciebie od nas: