Udostępnianie
Olbrzymie zainteresowanie branży, silne partnerstwa biznesowe z klientami oraz prestiżowa nagroda – to wszystko przyczyniło się do sukcesu lidera transformacji cyfrowej Konica Minolta na targach drupa 2024.
Około 170 000 odwiedzających przybyło na największe i najważniejsze na świecie targi rozwiązań drukarskich i opakowaniowych – drupa, które odbyły się w dniach 28.05-07.06.2024 w Düsseldorfie. 80% gości przyjechało z zagranicy, z całego świata. Mimo że był to spadek w stosunku do ogólnych statystyk z 2016, Konica Minolta zwiększyła popularność swojego stoiska, a liczba odwiedzających na stoisku firmy znacznie przekroczyła najśmielsze przewidywania. Podczas targów zostało sprzedanych ponad 200 maszyn Konica Minolta, która jak widać nieustająco umacnia swoją pozycję lidera na rynku druku cyfrowego. Stoisko firmy o powierzchni 2.400 m2, zlokalizowane na dwóch piętrach, było siódmym co do wielkości na targach drupa i przyciągnęło wielu zainteresowanych. Zespoły sprzedaży i wsparcia były głównie europejskie, ale dołączyła do nich również silna reprezentacja globalna - od Brazylii po Koreę, od Islandii po RPA i od Japonii po Sydney.
Obecność firmy Konica Minolta na targach drupa miała na celu pokazanie światu 20 premier maszyn, innowacji w oprogramowaniu i szeregu rozwiązań w takich obszarach jak druk komercyjny, druk etykiet, druk opakowań, a także druk przemysłowy, ze szczególnym uwzględnieniem takich aspektów jak transformacja cyfrowa i zrównoważony rozwój. Konica Minolta pokazała, w jaki sposób można przenieść zmienne dane na wyższy poziom, wykorzystując sztuczną inteligencję. Konica Minolta zademonstrowała, jak oddzielne procesy takie jak foliowanie, lakierowanie, drukowanie i suszenie, można połączyć w jeden w pełni zintegrowany cykl produkcyjny, w którym AlphaJet firmy MGI jest centralnym punktem. Pokazaliśmy korzyści płynące z kompletnej drukarni jednoprzebiegowej. Był to pokaz najbardziej zaawansowanych, kompleksowych, cyfrowych linii produkcyjnych inteligentnej drukarni, jakie kiedykolwiek pokazano publicznie. Podkreślił on pionierską transformację cyfrową na niespotykaną skalę. Odwiedzający mogli z bliska zobaczyć, w jaki sposób Konica Minolta holistycznie łączy wiedzę specjalistyczną, pomagając klientom w ich transformacji cyfrowej i rentownym rozwoju ich działalności w duchu ekonomicznego i zrównoważonego rozwoju.
Dążąc do rozbudzenia chęci pełnego wykorzystania możliwości druku, Konica Minolta zaprezentowała swoją wizję cyfrowej transformacji w drukarni przyszłości. Istotny aspekt demonstracji dotyczył efektywnego wykorzystania sprzętu cyfrowego, ze szczególnym uwzględnieniem automatyzacji druku i technologii wspomagających. Kolejnymi atrakcjami były zdalne operacje serwisowe firmy Konica Minolta, a także aplikacja na smartfony AIReLink, specjalistyczne narzędzie dla techników serwisowych.
Olaf Lorenz, dyrektor generalny ds. marketingu międzynarodowego w Konica Minolta Business Solutions Europe, powiedział: "Tym razem, bardziej niż kiedykolwiek na targach drupa, zastosowaliśmy wyjątkowe podejście, demonstrując kompleksowe procesy druku. Osiągnęliśmy wyjątkowe rezultaty, a wszystko to w zgodzie z założeniami Przemysłu 5.0. Nasza prezentacja gamy nowych maszyn drukarskich z tonerem i atramentem pokazała, w jaki sposób te technologie wzajemnie się uzupełniają. Nasze interaktywne kioski do zamawiania wydruków wykroczyły daleko poza standardową prezentację sprzętu, prezentując nasze nowoczesne podejście druku. Z opinii odwiedzających wiemy, że byli oni pod wrażeniem i udało nam się ich zainspirować. Pomogliśmy klientom dostrzec potencjał druku, otwierając nowe możliwości, które niesie przyszłość. Jesteśmy świadkami przejścia z druku analogowego na cyfrowy i nie da się tego zjawiska powstrzymać". I dodał: "To była moja piąta drupa, i to z niej jestem najbardziej dumny.”