Szybkie przenoszenie pracowników z biura do pracy w domu stanowiło wyzwanie zarówno dla infrastruktury technologicznej, jak i koncepcji pracy zdalnej. Organizacje miały trudności z utrzymaniem kontaktu ze swoimi pracownikami, a osoby pracujące zdalnie musiały nauczyć się logowania do służbowego komputera za pomocą sieci VPN. Kolejnym wyzwaniem była konieczność łączenia wielogodzinnych spotkań on-line z opieką nad dziećmi i hałasem dobiegającym z zewnątrz. Niektóre firmy nie poradziły sobie z tymi trudnościami, oczekując od pracowników, że Ci powrócą do biur, gdy tylko stanie się to bezpieczne.
Nadal jednak nie wiadomo, jaka forma pracy – stacjonarna, zdalna czy hybrydowa – będzie najbardziej odpowiednia dla poszczególnych branż w najbliższych latach. W związku z tym, firmy będą musiały dokładniej skupić się na ludziach (pracownicy), miejscach pracy (fizyczne przestrzenie) i technologii (od sprzętu po oprogramowanie). Konieczne będzie skuteczne i efektywne połączenie tych części składowych, aby móc stworzyć wydajne, dobrze zarządzane „inteligentne miejsce pracy”.
Czym jest inteligentne miejsce pracy?
Opublikowany przez Accenture dokument Technology Vision 2021 zawiera kilka pomysłów, które doskonale identyfikują się z naszą wizją inteligentnego miejsca pracy. Pierwsza z nich to „Demokratyzacja technologii”, czyli udostępnianie pracownikom zaawansowanych narzędzi bez konieczności posiadania specjalnych umiejętności wymaganych do ich obsługi. Druga to „BYOE” (bring your own environment), co oznacza, że pracownicy mają mieć dostęp do tego samego środowiska, co pracownicy biurowi, niezależnie od tego, gdzie pracują.
Koncepcje te zostały połączone w inteligentne miejsce pracy, tworząc dynamiczny i cyfrowo przekształcony model pracy. Pozwala on na wdrożenie nowoczesnych sposobów pracy, a także przyspieszenie cyfrowej transformacji. W ten sposób kładziemy nacisk na znalezienie usług, które ułatwią pracę, a pracownicy zyskają kontrolę nad narzędziami IT, które są im niezbędne do zachowania wydajności i bezpieczeństwa. Dlatego też, kiedy mówimy o inteligentnym i połączonym miejscu pracy, oferujemy naszym klientom technologię przyszłości. Osiągnięcie tego celu jest możliwe dzięki zintegrowanej ofercie usług dostosowanych do potrzeb klienta.
Zintegrowana oferta
Nasza oferta sprzętu i rozwiązań została zaprojektowana z myślą o integracji rozwiązań w całym środowisku pracy. Współpracując z firmami każdej wielkości, stosujemy podejście 360 stopni, łącząc nasze globalne doświadczenie z wiedzą na temat rynków lokalnych. Dzięki temu możemy tworzyć rozwiązania dostosowane do zróżnicowanych potrzeb organizacyjnych.