Wizja package on demand może wnieść wartość dodaną niemal na każdym szczeblu łańcucha dostaw. Produkcja na żądanie to łatwiejszy w zarządzaniu magazyn, mniej zużytych materiałów wypełniających i amortyzujących, lepszy PR marki, tańszy i bardziej ekologiczny transport. To także pochodna poszukiwań mających na celu zmniejszenie śladu węglowego w łańcuchu dostaw. Coraz więcej produktów realizowanych jest on demand, często w sposób zautomatyzowany i przez internet, w rezultacie proporcjonalnie rośnie też popyt na tego typu opakowania dla wysyłanych artykułów. Package on demand to nie trend, a odpowiedź na realne potrzeby.
Opakowanie sprzedaje. Ale czego dziś, w dobie e-commerce, oczekiwać może od opakowania klient robiący zakupy online? Przede wszystkim – zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa pakowanemu produktowi i niezbędnych informacji o nim. I tej funkcji opakowania konsument jest w pełni świadomy. Podświadomie natomiast oczekuje przyjemnego zaskoczenia związanego zazwyczaj z momentem odpakowywania paczki, podobnego do ekscytacji z otwierania otrzymanego prezentu. To tzw. unboxing experience, dzięki któremu marka – poprzez opakowanie – może kontrolować swój wizerunek, pozycjonować się w oczach klienta i wprowadzić interesującą narrację (storytelling). 1/3 właścicieli marek z branży e-commerce deklaruje, że unboxing experience jest kluczowym wyzwaniem dla generowania sprzedaży ich produktu.
W Polsce, na rynku tektury falistej obserwowany jest rosnący popyt na produkty premium i duże zainteresowanie zakupem dóbr luksusowych przez Internet. To młodzi zamożni niemal dwukrotnie częściej deklarują nabywanie dóbr luksusowych w sieci. Ta grupa konsumentów jest w stanie wiele zapłacić za wygodę i unikatowość kupowanego produktu. Zadowolenie konsumenta wymagającego, będącego autorytetem w kwestii gustu i wyborów zakupowych (często nieświadomie) jest sprawdzonym narzędziem marketingowym (tzw. social proof). To właśnie na koncepcie autorytetu zakupowego opiera się angażowanie w kampaniach influencerów - osób, które „podgląda” się w sieci, żeby dowiedzieć się, co kupują, jak wyglądają. Odpowiednio zaplanowane akcje influencer marketingowe mogą podnieść o prawie 25% pozytywną ocenę marki, pozyskiwać więcej leadów niż inne narzędzia digitalowe, będąc ponad 3 razy tańsze w dotarciu do jednego konsumenta w porównaniu do innych kanałów.
Zainspiruj się i zamów wzornik!
Szybki, prosty, niezawodny i kolorowy druk opakowań! Cyfrowe inkjetowe urządzenie drukujące przeznaczone do druku na tekturze falistej umożliwiające profesjonalną produkcję opakowań.